Clicant la imatge + F11 es veu més gran. Els arxius raw es revelen amb lightroom :-)

divendres, 14 de febrer del 2014

Evolució d’un capvespre





La tercera i quarta han estat processades amb Lightroom per recuperar les zones inicialment "cremades" de l'horitzó (-40 per la tercera i -30 per la quarta)

L’aplicació de les mesures agroambientals en els arrossars obliga als pagesos a mantenir els camps enaiguats a l’hivern i això, beneficia als ecosistemes humits de la zona i als que en treiem altres pròfits com som els caçadors ;-).  Uns hi van a caçar ànecs i becadells i, els altres hi cacem postes de sol.
Les fotos s’han fet des del mateix punt amb lleus variacions en la direcció de la càmera. He utilitzat un filtre DN invers. 
Quan em concentro amb aquest tipus de fotografia m’ho passo molt bé i m'agrada estar sol. Experimento amb els paràmetres de la càmera i, el moment més àlgid arriba quan la llum ha quasi desaparegut, és aleshores quan el paisatge es metaforitzarà gràcies al sensor que veu el que els meus ulls no poden. En aquest punt s’incrementa la concentració d’endorfines a la sang d'una forma bàrbara ;-), és per això que aquesta mena de fotografia enganxa, és pura droga dura.   

17 comentaris:

  1. En dues paraules: es pectacular!!!.
    Em quedo amb les dues primeres sense desmerèixer les altres dues, però.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Joan Carles, la primera és feta molt a prop de casa teva..., saps on és? Els arrosars de la Gallinera. Va ser una gran sort el poder pillar aquesta posta amb els camps amb aigua, ara ja estan quasi secs. Una abraçada

      Elimina
  2. Bones Eduard, deu ni do lo que vares pillar...
    En les primeres aprecio un cert to magenta en la font de llum que no en el reflex, suposo que producte del filtre invers, pinta a Hitech de tres passos, oi?
    No és important però m'ha cridat l'atenció ;-)
    Salut!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Exacte Pere és un DN invers , hi ha vegades que encara deixa més rastre. Aquestes imatges no porten cap processament Tipus lightroom o PS. Estan revelades amb els soft de la càmera (canon). Aquesta setmana he instal.lat el lightroom i he vist que és una arma de doble fil, pot provocar que no treballis al camp i que ho deixis per acabar la foto a casa, segur que definir els límits deu se motiu de polèmiques en els foros i sobretaules de les trobades...Una abraçada i ja estem neguitosos de veure els teus treballs ben aviat

      Elimina
  3. Uns cels increíbles, conec també les dominants dels Hitech, jo els vaig patir, ara ja només convervo el degradat invers, la resta els Lee i fora dominants.
    Salut!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Jordi. De fet la marca que utilitzo en filtres DN degradats és Lee i l'invers és la Singh-Ray. També he de reconèixer que el meu nivell d'exigència és força baixet ;-) i amb aquest vaig tirant Una abraçada i gràcies per la visita

      Elimina
    2. L'invers és Singh-ray??? doncs ara si que m'has ben pillat, aquest solen tenir molta qualitat, més que els Lee fins i tot, jo en vaig tenir-ne fa un temps però al canviar de mida vaig descartar-los per preu.
      Només hi veig una explicació, que utilitzecis dos filtres de gelatina, l'invers i un altre per obtenir aquesta dominant, si no ´s així no ho pillo (sempre dintre de les experiències meves, ok?)
      Salut!

      Elimina
    3. Doncs Pere ets més fi que una mustela!.Realment és molt possible que amb el sing-ray i hagués afegit un degradat DN Lee, En algunes ocasions ho faig però com que soc un sapastre i no apunto aquestes variables, (molt poc científic per la meva part)

      Elimina
    4. Eduard, Pere mireu:
      http://www.lamborena.com/?tag=comparativa-degradado-inverso
      Un resultat sorprenent

      Elimina
  4. Vaya cielos y vaya luces, las dos primeras en mi opinión son las más espectaculares. Un abrazo Eduard

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias José, en la tercera y cuarta se me va un poco la cabeza, pero siempre me ha gustado experimentar. La lástima fue la parte "quemada", estuve tapándola con el dedo y no era fácil de controlar de forma fina, para mi, simplemente fue imposible :-( Un abrazo

      Elimina
  5. Buf! Precios esclat de color. Aquests arrossars et donen molta "vidilla".
    Els filtres... Quin gran tema! ja, ja...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tinc molta sort de viure en un lloc amb molta diversitat de paisatge a pocs minuts de casa, així és molt fàcil fotografiar... Cal saber trobar el moment i tenir la possibilitat d'escapar-te per captar-lo :-). Aquest hivern amb tant de moviment meteorològic és generador de cels espectaculars. Una abraçada i gràcies per la visita

      Elimina
  6. Que maravilla de fotos, muy chulas... Un abrazo desde Murcia

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias por tu visita y encantado que te hayan gustado. Creo que es la primera visita que tengo de un murciano. Un abrazo!

      Elimina