Clicant la imatge + F11 es veu més gran. Els arxius raw es revelen amb lightroom :-)

dimarts, 24 de març del 2015

Les closes de Sant Joan dels erms





Aquesta és una de les zones més desconegudes dels aiguamolls. Aquestes closes o prats de pastura són terres robades als estanys, per fer-ho, es va construir a cop d’uxet (fanga) una extensa xarxa de canals, recs i agulles i així poder drenar els camps. Com que els sòls són salats no s’hi pot conrear res, bé, l’únic conreu possible és l’arròs. Aleshores l’aprofitament més comú és convertir-ho en prats de pastura per vaques i cavalls.
Les imatges que avui us presento són fetes dies després d’una llevantada, moment en que l’antic estany recupera tot l’esplendor i els prats queden enaiguats. 

4 comentaris:

  1. Ets un fotògraf prolífic!
    Segueix així. L'altre dia pensava en passar-m'hi a veure com està després de les pluges... possiblement ben enfangat.

    les que més m'agraden són les dues primeres imatges i postser a triar la primera seria la meva preferida.

    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No home no, el que passa és que tinc molts racons per mostrar i compartir i a l'hivern em puc permetre de fer-ho. Aquesta imatge és del novembre de l'any passat.
      A mi m'agrada la primera, la llàstima va ser que la làmina d'aigua no era neta però es formen tres agrupacions d'arbres molt interessants i si el reflexa hagués estat net s'hauria vist molt millor. Han quedat una mica encaixats però no podia obrir més, d'altra manera haguessin entrat elements de distracció

      Elimina
  2. Bones Eduard, a mi en canvi m'agrada la darrera, no puc negar que soc un enamorat de la coherència de les llums i aquesta la té.

    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. L'ús dels filtres ens fa ser incoherents :-( Ja veuràs com acabarem tots amb el PS ;-) o havent d'invertir encara més amb la compra d'aquests fràgils dispositius, es clar. Gràcies per pasar-te i fer veure aquests detallets, Pere. Una abraçada

      Elimina